Formål

Opprette leveringsmottak (elektronisk følgeseddel) for å kunne gjennomføre varemottak til butikklager.

Forutsetninger

Leverandørens pakkseddel med innkjøpordresnummer. (Evt søke frem innkjøpsordrenummer fra leverandøren)

Opprette leveringsmottak

  • Leveringsmottaket opprettes i businessclienten.
  • Legg inn innkjøpsordrenummer (fra leverandørens følgeseddel) og klikk Enter. Legg evt inn ekstern ID for senere behandling (angi på skanner istedet for leveringsmottaksnummer.
  • Ved avvik/manko fra leverandør skal det opprettes eget leveringsmottak for de varer som mangler. I feltet for Ekstern Id skal da benyttes med teksten Manko på levering dato xxxxx.

Varemottakim 2.jpg  

  • Hvis innkjøpsordrenummer ikke finnes, søk opp leverandøren og finn innkjøpsordren(e) i lista.
  • Klikk på den hvite firkanten for å søke. Skriv inn leverandørens navn* (med stjerne bak) og klikk Enter. Velg leverandøren ved å dobbelklilkke på den. Klikk Enter når leverandørnummeret ligger i feltet for Leverandør.

AVaremottakim 3.jpg  

  • Velg innkjøpsordren(e) fra lista og klikk Overfør valgte.

Varemottakik 4.jpg  

  • Sjekk at leveringsmottaket er likt følgeseddelen. Hvis ikke, gjør endringer i leveringsmottaket. (Endre antall på linje eller fjerne linje, ikke legge til.

Datoen i feltet "leveringstidpunkt" er den absolutte siste dagen varemottaket kan være fullført.
Hvis det er usikkert om varemottaket vil være fullført til den datoen som kommer frem her, må dette endres før varemottaket påbegynnes. (Det går ikke ann å endre datoen etter varemottaket er påbegynt.)
Klikk på lagre (disketten)
Endre antall på linje ved å legge inn lavere verdi i feltet for leveringskvantum. Fjern linje(r) ved å merke linjen(e) og klikke på ikonet for å slette posisjon(er). Varemottakim 6.jpg
VAremottakim 5.jpg

  • Leveringsmottaket er opprettet, varemottak kan gjennomføres med leveringsmottaket som referanse.

Varemottakim 7.jpg