Formål
Sende hentemelding til kunde (automatisk sms eller e-post, eller merke for manuell varsling)
Forutsetninger
Kontaktinfo hentes fra varemottaker på salgsordre. Varemottak må være utført (varene på lager)
Sende hentemelding
- Hentemelding sendes fra businessclienten, under Logistikk og Ordreoppfyllelse.
Varsling gjøres i henhold til leveringsgrupper/komplett levering på ordre og baseres på tilgjengelig kvantum på ordren.
Komplett levering står som "default" i dag, kunden vil da ikke bli varslet før alle varer er kommet. Tilsvarende er det for leveringsgrupper, varer i samme gruppe blir først varslet når alle er ankommet.
Dersom man i tillegg ønsker å "stoppe" en melding fra å bli generert for en vare/kunde, må selgeren lagre ordren via "Lagre og oppfølgingstiltak". Så velge "Hentemelding", markere linjen (e) og trykke "Varslet manuelt" (ytterst til høyre på menylinjen).
Dermed dannes ingen melding, og linjen er i systemet markert som "Varslet".
- Gjør ønsket utvalg og klikk på klokka (F8 - utfør)
- Merk linjen(e) du ønsker å sende melding til og velg type melding. Når melding er sendt, merkes linja med dato for sending og type melding. (For å se disse må det hukes av for å inkl. ordre som er varslet på første side)
Sender hentemelding til e-post eller sms (Dersom e-post finnes vil det prioriteres).
Sender sms til kundens mobil
Sender e-post til kundens e-postadresse
Merknad for at kunden varsles manuelt