Formål
Reversere/slette utlevering som er skapt. Inneholder også reversering/sletting av signatur og kontering.
Forutsetninger
Utleveringsnummeret på leveringen som skal reverserer/slettes. Se dokumentflyt på salgsordre over hvilke steg som er utført (Utlevering, signering, kontering, faktura)
På bildet under er utleveringen skapt og varebevegelsen kontert. (Plukkordre/VL Vareutelevering)
Slette utlevering
-
Dersom ordren er fakturert må denne tilbakeføres først. Kontakt økonomi med fakturanummeret. Hvis ikke, gå til neste steg.
-
Dersom utleveringen er signert ut må signaturen reverseres/fjernes. Dersom utlevering ikke er signert ut, gå til neste steg.
- Åpne utleveringen i VLPODL - "Manuell signering", trykk på "Endre" og fjern deretter LMB-tidsp. (LeveringsMottaksBekreftelse) ved å klikke på ikonet med det røde krysset.
Trykk "LAGRE" for å bekrefte endringene.
- Åpne utleveringen i VLPODL - "Manuell signering", trykk på "Endre" og fjern deretter LMB-tidsp. (LeveringsMottaksBekreftelse) ved å klikke på ikonet med det røde krysset.
- Dersom utleveringen er kontert ut, må denne annulleres. Velg "Annullere vareuttak - følgeseddel" (VL09) og legg inn utleveringsnummer, trykk på klokka/kjør.
- Marker linjen og trykk på "Annuller" (F5).
- Varebeveglsen er annullert.
- Etter at varebevegelsen er annullert skal vi "Slette utlevering"
- Åpne utlevering i "Endre utlevering(VL02N)", legg inn utleveringsnummeret og trykk ENTER.
- Åpne utlevering i "Endre utlevering(VL02N)", legg inn utleveringsnummeret og trykk ENTER.
- Velg fanen for Plukking, fjern antallet i feltet for "plukket kvt." og trykk ENTER. Trykk deretter på søppelbøtten. Klikk "Ja" for å bekrefte sletting av utlevering.

Utlevering er nå slettet og salgsordre er igjen åpnet for å kunne endres eller avslås.




