Brukertilgang
Du logger inn med AD brukernavn og passord.
https://support.bohus.no/helpdesk
Supportportalen er også tilgjengelig fra «utsiden» av Bohus nett (f.eks. på mobil), da er det denne linken som gjelder: https://bohus.freshservice.com/support/home
Registrere saker
Saker kan enten registreres på support.bohus.no (ligger også som snarvei på Intranett) eller via egen app som kan lastes ned i Google Play eller App Store. Appen heter «Freshservice».
Registrere saker via nettside
Når man kommer inn på Bohus Support siden, kan man registrere ny sak ved å klikke på «Rapporter en hendelse».
Når man rapporterer en ny hendelse vil man bli bedt om å fylle inn følgende skjema:
- Sak opprettet av bruker - Fylles ut automatisk hvis du er logget inn.
- Emne – Gi en kort beskrivelse av sak. Benyttes på samme måte som emnefelt i e-post.
- Hastegrad – Lav, Middels, Høy.
- Avdeling – Fylles ut automatisk hvis du er logget inn. Legges inn på bakgrunn av hvilken filial du er registrert på.
- Beskrivelse – forklar saken/problemet. Prøv å få med så mye informasjon som mulig for at saken skal kunne løses så raskt som mulig. Bilder kan legges til enten ved opplasting fra PC eller ved å kopiere direkte inn i feltet for «Beskrivelse».
- Hovedkategori – Definerer hvilken avdeling saken skal sendes til. Ønsker du kontakt med for eksamen IKT-avdelingen, velger du IKT. Videre velger du underkategori for å definere hva saken din handler om, for så å definere tema.
- Add cc - Dersom du ønsker at noen andre skal motta informasjon i saken kan du legge til andre personer ved å klikke «Add cc» og legge til personens e-post. Denne personen vil da motta oppdateringer når det skjer noe med saken.
- Send inn – saken sendes inn og du vil du motta en bekreftelse på e-post og i Portalen under «Dine saker» om at saken er sendt inn.
Registrere saker via app
Det er samme fremgangsmåte for registrering via app som via nettsiden men med noe annet layout. Anbefaler app dersom man registrerer via telefon da brukergrensesnittet er mer tilpasset telefon enn det nettsiden er.
Svar på saker
Når saken din blir besvart, vil du motta svar via e-post. Samme svar finner du også inne i portalen. Du velger selv om du vil svare tilbake via e-post eller direkte i portalen.
Når man kommer inn på Bohus Support siden, kan du se og besvare alle dine saker ved å klikke «Dine saker».
Du kommer da inn på denne siden som gir deg oversikt over alle dine saker. Her kan du svare, endre saksdetaljer, legge til andre personer og merke saken din som lukket.
Mer informasjon
For mer informasjon om hvordan du bruker Freshservice, gå til «End User Guide» her:
https://support.freshservice.com/support/solutions#agentguidepage