Opprettelse av kundeklubbmedlem i POS
Forutsetninger
Dette forutsetter at personen ønsker å bli medlem, ikke er medlem fra før og at personen har et norsk mobilnummer. Man benytter POS9.
Slik gjør du
- Etter å ha avklart at kunden ønsker å bli medlem;
- Be kunde om mobilnummer.
- Klikk "Kunde" og søk opp mobilnummer
- Velg riktig kunde og klikk deretter meld inn:
- Dersom kunden ikke er opprettet fra før, se denne rutinen: https://support.bohus.no/a/solutions/articles/50000111937
- Bekreftet at du har riktig mobilnummer og legg det inn her:
- Klikk deretter "Opprett".
- Kunden vil nå motta en SMS hvor de får en link til et registreringsskjema.
Når kunden har fullført og sendt inn dette skjemaet, er han medlem og vil få tilgang til å bruke medlemstilbud i kassen.
NB! Det er svært viktig at kunden fullfører registreringskjema. Medlemstilbud blir ikke tilgjengelige før dette er gjort.
- For å legge til kunden på kjøpet, klikk "Velg kunde":
- Dersom kunden ikke har fullført registreringen før du legger hen til, kan det være nødvendig å oppdatere kunden for å få tilgang til medlemstilbudene. Det gjør du ved å klikke her:
- Dersom kunden har fullført registreringsskjema på mobilen sin, skal kunden nå få en grønn hake ved "Kundeklubb":
Bruke medlemstilbud
- Dersom kunden du har valgt i kassen er medlem, vil du få opp tilgjengelige tilbud når du trykker "Rabatt" på varelinjen og deretter rabattårsak.
- Under "Kampanje får du oversikt over tilgjengelige medlemstilbud.
- For å benytte disse klikker du på tilbudet, og rabatten vil legge seg automatisk på varen, gitt at det har en prosent eller kroneverdi:
Administrasjon av medlemsopplysninger
Våre kundeklubbmedlemmer kan selv administrere sine medlemsopplysninger på Min Side på bohus.no.
Her kan de endre personopplysninger, endre samtykker, samt melde seg av Bo:klubben.