Dersom det er ønskelig å få kunden til å bekrefte bestillingen med en signatur (spesielt ved bestilling av kundespesifikke varer), gjøres dette etter at man har lagret ordren. I ordrevisning er det en knapp som man trykker på for å aktivere signaturplaten.

Det åpnes da en dialog som styrer signaturplaten, og som viser hva kunden skriver.

  • For å lagre signatur - Trykk knappen "Lagre signatur"
  • Dersom signaturen ikke er leselig eller bare tull kan man prøve på nytt ved å trykke på "Start på nytt"
  • For å avbryte, trykk "Esc" på tastaturet

Kunden har de samme muligheten via de 3 knappene på signaturplaten



Når signaturen er lagret, lukkes dialogen og knappen har endret seg og heter nå "Vedlegg"



Ved å trykke på denne får man vist signaturen (og evt andre vedlegg som finnes på kundeordren)


Dersom det allerede er registrert ett vedlegg på ordren vil det ikke være mulig å ta signatur. Dersom kunde har signert, men det likevel er ønskelig å signere på nytt må den første signaturen fjernes. Dette må gjøres fra VA02. Slå opp kundeordren, gå inn på vedleggsliste, marker vedlegget og trykk på søplebøtte. Lagre ordren, og gå så tilbake til Salgsappen (husk å oppdatere ordren) og det er igjen mulig å ta ny signatur. 


Hva kreves for at signaturplaten skal virke?

Signaturplaten må kobles direkte til en PC via USB. I tillegg må programmet Signotec installeres fra programvaresenteret.

Per dags dato fungerer dette altså kun på Windows og med kablet tilkobling. Det jobbes med en løsning som tillater deling av signaturplaten med andre PCer eller Chromeboxer.