Formål:
Det er i salgsappen mulighet for å kommunisere direkte med ordrekontoret eller netthandel support. Ved å gjøre det fra salgsappen sparer selger tid på å opprette saken da det er en prosess som tar med seg relevant informasjon for å løse saken uten at det må skrives. Ordrekontoret og netthandel support vil også spare tid og løse sakene raskere dersom sakene blir opprettet på denne måten.
NB! Dette gjelder kun butikker tilknyttet Bohus Logistikk. Butikker med eget ordrekontor må bruke egne interne rutiner.
Fremgangsmåte standardordre:
Trykk på knappen:
Det kommer da 3 valg som angir type av forespørsel du vil gjøre
Du må så velge den eller de artiklene som skal være med i saken. Listen over de du kan velge er filtrert på hva som gir mening å rapportere til ordrekontoret.
Kansellering:
Ved kansellering velger du avslagsårsak og skriv eventuelle kommentarer du har til ordrekontoret.
Trykk så "Opprett Sak" og du får en bekreftelse på at saken er opprette.
Forespørsel om endring av konfigurasjon
Etter å ha valgt de linjene du vil endre får du her en dialog som gir deg mulighet til å spesifisere hvilke endringer du ønsker å gjøre. Legg merke til hvilke typer endringer som blir godtatt. Har du andre endringer må du be om kansellering og deretter opprette nye linjer med korrekt konfigurasjon.
Etterlys leveringstid
Her velger du også hvilke linjer du ønsker tilbakemelding på. Så skriver du de kommentarene du evt har til ordrekontoret, og oppretter sak.
Følge opp saker
Når sak er opprettet vil du få en beskjed om dette hvor det også er en link til saken.
Trykker du på linken kommer du direkte til saken i Bohus support.
Dersom det eksisterer saker i systemet vil det vises en knapp som gir oversikt.
Trykker man på denne får man en oversikt over de sakene som er opprettet.
Alle svar i saken får dere som vanlig beskjed om per e-post, eller dere kan logge dere inn på Bohus Support for å se oversikt over de sakene dere har åpne.
Fremgangsmåte netthandelsordre:
Dersom det er en netthandelsordre er valgene litt annerledes.
Kansellering
Dersom hele eller deler av ordren skal kanselleres.
Endringer på ordre
Her må man velge hvilken type henvendelse det gjelder
Prisforespørsel
Dersom det er prisavvik eller spørsmål om pris.
Legg til/Endre vare(r)
Dersom det skal legges til eller endres på varer.
Legge til/endre frakt
Ønsker kunden å endre noe med frakten trykker du her.
Generelle henvendelser
Skulle du ikke finne noe annet sted saken passer er dette knappen for deg