Forutsetninger
En kjøp og hent-ordre må være ferdig plukket. Kunden har fått hentemelding og skal hente varene.
Henting og signering uten avvik
Velg appen Signering - Kjøp og hent under menypunktet 3 Kjøp og hent på PDA
Se kundens ordrebekreftelse og identifikasjon. Hent så varene som ligger ferdig plukket på lokasjon for kjøp og hent, og skann inn utleveringsummeret fra plukklisten som ligger vedlagt (Alternativt velg riktig utlevering manuelt)
Ta kundens signatur og trykk på Konter og Signer
Varene er nå ferdig utlevert og ute av beholdning. Kundens "Min side" er oppdatert med at varene er hentet.
Signering med avvik
Dersom det avtales redusert pris med kunden ved henting (kampanjepris, skadet vare, prismatch) eller kunden vil ha færre av en vare enn det som ble kjøp, kan det løses når kunden henter.
Trykk på detaljer ved å trykke inn i feltet på signeringen, og velg så ny ticket.
Velg så årsak til avvik.
Avvik i pris
Velg årsak til prisavslag og skriv hvorfor
Bla ned til den varen det gjelder, marker linjen og skriv ned hva ny avtalt pris er. Antall må også oppgis, da det kan være at bare gis prisavslag på 1 av x antall)
Bekreft ved å trykke opprett.
Kansellering/endring
Dersom kunden skal ha færre velger man Kansellering/endring. Oppgi årsak i kommentarfeltet.
Endre antall eller sett avslagsårsak.
Bekreft ved å trykke Opprett. Da endres utleveringen og salgsordren til riktig antall, og support netthandel får beskjed om å ordne opp med Klarna.
Når avvikene er meldt, kan man fullføre signering på vanlig måte.
Dersom det er opprettet en ticket kan dette sees i listen. Man kan lese innholdet i tickten ved å trykke inn på detaljer igjen og velge se ticket.