Forutsetninger: Ingen spesifikke, men det er en fordel å ha registrerte dokumenter å kunne søke på (tilbud, salg, serviceoppfølging eller returordre)


Oppstart:

Finn ikonet for Powerliste. Ved første oppstart vil det vise ingen data, men dette vil fylles ut etter hvert som det lagres søkevarianter på din profil.

Når appen startes tas du til en side som viser innstillinger for appen. For at denne skal vise hvilke valg, må det skapes søkevarianter. Dette gjøres ved å trykke på en av de neste fanene for enten tilbud, salg, oppfølgingsordre eller returer.

Når du trykker på neste fane vil du første gang få beskjed om at det ikke finne noen søkekriterier for deg

Trykk på lukk, og vent til systemet har skapt en variant og velg lagre på denne.

Når søkekriterier er lagret vil du se søkekriteriene dukke opp.

Standard som fylles ut automatisk for hver bruker er:

  • Opprettet av (innlogget bruker)
  • Dokumenttype (riktig i forhold til hvilken fane man har åpnet)
  • Filial (samme filial som brukeren er innlogget på)

Ønsker man å endre på disse utvalgene, eller legge til nye kan man fritt gjøre det. Dette kan lagres som nye lagrede søk, eller man kan overskrive de søkene som systemet oppretter på vegne av deg. Systemet vil for hver fane opprette 2 søkevarianter for deg (disse er identiske om man ikke velger å overskrive de selv). Det ene styrer søket i appen, det andre styrer informasjonen på appikonet (tilen) på launchpad. Lagrer man seg egne søkevarianter kan disse slettes, men systemvariantene er låst for sletting.

Når man er fornøyd med hvordan søket ser ut trykker man på den blå knappen for søk, og resultatet vil dukke opp.

Nå som søkevarianter er lagret kan man også gå tilbake til innstillinger-fanen og sette hvilke søk som skal vises på tilen.Her kan man velge inntil 3 varianter som kan settes som aktive. Vil man endre gjør man nytt utvalg og aktiverer på nytt. 

Det vil da dukke opp informasjon i datafeltet som oppdaterer seg hvert 10. minutt.


Søkekriterier

  • Opprettet av: Står normalt som egen bruker. Kan settes til å inkludere flere brukere, eller settes til blankt om man vil se andre enn egen bruker.
  • Dokumenttype: Standard for de fleste fanene, men for salg kan man velge å inkludere netthandelsordre. NB! Husk da å inkludere filial 1900 i søkekriteriene, og heller legge inn egen filial som ekspedisjonssted dersom du vil kun se egen filial.
  • Filial: Hvilken filial salget er gjort fra. Dersom du selger fra flere filialer kan dette legges til (eller det kan settes som blank)
  • Ekspedisjonssted: Hvilken filial varen skal utleveres fra. Denne står normalt til blankt, men kan være fin å sette på for de som følger opp alle salg som skal utleveres på egen filial. Man bør da sette filial til blankt.
  • Datointervall: Angir i hvilken tidsperiode man ønsker å se dokumenter fra. Dette kan endres fritt, men vil ikke lagres i noen søk og vil alltid stå til siste 365 dager. 
  • Ordrenummer: Her kan det legges inn spesifikke ordrenummer å søke på om man vil.
  • Minimer etter søk: Dersom denne er aktiv vil søkekriteriene skjules etter man trykker på søkeknappen.

Spesielt for tilbud:

  • Tilbud utløper: Dersom den står til 0 er dette valget inaktiv. Setter man en verdi her vil det kun vises tilbud som utløper innen det antallet dager som settes.
  • Status: 
    • Åpne: åpne tilbud
    • Utløpte: Tilbud som har gått ut på gyldig til dato
    • Ferdige: Tilbud som har blitt ferdig behandlet (enten avslått eller konvertert til ordre)
    • Alle: Alle uavhengig av status


Resultater av søk

Når man trykker på søk vil en liste vises med aktuelle dokumenter som passer med valgte søkekriterier. For tilbud vil listen sorteres etter "gyldig til"-dato. Tilbud som har utløpt, men som fremdeles ligger åpne ha rødt ikon foran datoen. Tilbud som utløper innen 7 dager vil ha gult ikon, mens resterende vil vises uten noe ikon. Totalt antall tilbud vil vises i tallet over ikonet alle, og dersom det finnes tilbud som er feil grunnet ufullstendighet vil de i tillegg vises under fanen ufullstendige med ett tall. Dersom det ikke er noen vil det være grått.


Ikonet  vil gå til linjevisning for valgte ordre. Ikonet  vil åpne ordren i salgsappen i stedet.

Dersom man velger linjevisning vil man se status per linje. I linje visning er det også mulig å se meldinger som er sendt til kunde og kundeinfo. For å gå tilbake til listen, trykker man på ikonet "Alle"


For salg er det flere faner å velge mellom. I tillegg til ufullstendige ordre, ser man om det er satt ordresperre eller fakturasperre på ordre, eller om ordre har fått ny bekreftet dato.

Velger man forsinkede listes de ordrene som er forsinket til kunde basert på at det har kommet ny bekreftet dato på en eller flere av linjene på ordren. Velger man linjevisning ser man informasjon om opprinnelig bekreftet leveringsdato, og ny bekreftet dato. NB! Det er likevel leveringsdato som er det som er den datoen dere skal legge vekt på, da den viser hvilken dato ordren faktisk kan leveres. Denne tar hensyn til leveringsgrupper og baseres på ordren faktiske leveringsdato. Dersom man kontakter kunde og informerer om utsettelsen trykker man på "Kunde informert om ny lev.dato". Skulle det komme nye forsinkelser vil ordren komme tilbake igjen i denne listen.


NB! Under salg vil du også få opp de salgene som kommer fra tilbud du selv har laget, men som er konvertert til en ordre av andre enn deg selv. Du vil se dette ved at det står en annen selgerkode under opprettet av. Dette gjelder for alle ordre opprettet etter 03.05.Ordren vil også komme opp i lista til den som konverterte tilbudet til en ordre. Dersom det står opprettet av RFCADM er dette ett tilbud som kunden selv har godtatt på bohus.no (kun på ny netthandelsplattform)



For serviceoppfølgingsordre og returordre vil disse ikke åpnes i salgsappen, men i NWBC i nettleser i transaksjon VA03. Her vil det på sikt komme en egen app som disse dokumentene kan åpnes i.