Formål
Kontrollere status på innbetaling og registrere denne via Pearlpos.
Forutsetninger
Salgsordre opprettet i Bohus Launchpad og at en "paylink"/SMS er oversendt til kunde.
Prosess:
*Opprett salgsordre i Bohus Launchpad.
*Send Paylink via SMS.
1. Logg på Walley merchantportal, https://merchanthub.walleypay.com/
2. Velg "Pay Link" på landingssiden
3. Dersom ordre allerede er "betalt"
Status kundebetaling / Pay Link
Pay Link opprettet men ikke sendt - "Pending"
Pay Link sendt til kunde/SMS - "Pending"
Kunde logget inn men ikke valgt betalingsmåte - "Customer identified"
Kunde valgt betalingsmåte, men ikke fullført kjøpet - Payment selected - "Payment in progress"
Kunde fullført kjøp/valgt betalingsmåte/Payment completed - "Completed"
Ordre/handlekurv dukker først opp under "Orders" etter at kunde har betalt/valgt produkt/fiansiering.
På dette tidspunkt har kunde godtatt og valgt betalingsvilkår og vi er "sikret" oppgjør i forbindelse med salg.
Status:
Not activated [Remote] - Kunde har godtatt betalingsvilkår men er ennå ikke belastet. Betaling må aktiveres før utlevering.
Activated [In-store/Remote] - Kunde er belastet og utbetaling er underveis. Innbetaling må registeres salgsordre via kasse/pearlpos. Hent opp salgsordre og bruk "Walley" som betalingsmiddel. Legg inn ordrenummer som referanse.
Aktivere en betaling i Walley:
Trykk/Marker linje i ordreoversikten for å se på transaksjonsdetaljer eller for å aktivere betaling:
[VIKTIG!] Merk utløpsdato/frist for å kunne aktivere/belaste kunde. Dersom dato overskrides, må man sende en ny Pay Link til kunde og gjenta prosess.
Registere innbetaling i Pearlpos:
Når betalingen aktiveres i Walley portalen er det viktig å registere den inn på salgsordre. Dette gjøres via PearlPOS/Kasse.
1. Hent opp salgsordre i kasse.
2. Legg inn sum som skal betales og velg "Walley" som betalingsmiddel.
3. Legg inn salgsordrenummer som referanse og trykk "Bekreft"
Innbetaling er nå registrert i SAP/ERP og kan matches mot oppgjør når dette foreligger.