Formål
Svare på de hyppigste spørsmålene som måtte dukke opp vedr. gavekort fra Retain24.
Forutsetninger
Ingen.
Spørsmål: Hva er gyldighetstiden på et gavekort fra Retain24?
Svar: 731 dager fra kjøpsdato/ladedato.
Spørsmål: Vi har gått tom for gavekort! Hva gjør vi?
Svar: Fysiske gavekort kan bestilles via support! Digitale gavekort(SMS/e-post) vil man ikke gå tom for og kan utstedes dersom man har gått tom for fysiske gavekort.
Spørsmål: VI har sendt gavekortet til feil e-post adresse/telefonnummer, hva gjør vi nå?
Svar: Dersom man har utstedt et gavekort feil, opprett en supporthenvendelse og legg ved kjøpsdato/tidspunkt, gavekortnummer og RIKTIG e-post/telefonnummer! Dersom gavekort fortsatt er ubrukt vil man kunne anullere gammelt gavekort og ustede et nytt til riktig person!
Spørsmål: hvordan kan jeg se hvor mange gavekort jeg har solgt?
Svar: Se artikkel GAVEKORTR24 i SAP BO/BI, eller gå til transaksjonscode ZBONG og legg inn artikkel GAVEKORTR24, filial og tidsintervall og trykk kjør!
Spørsmål: Kan man få tilgang til gavekortportalen i butikk?
Svar: Nei. Årsaken til dette er flere, men i all hovedsak ønsker vi å beskytte sensitive data/betalingsinformasjon, redusere/hindre svindel og misbruk, være i tråd med personvernlover, redusere riskio ved dataangrep, redusere risiko for insidetrusler samt tilgangskontroll ved sporing over transaksjoner og logging.
Spørsmål: Hvordan sjekker man saldo/transaksjonshistorikk på et gavekort?
Svar: Legg inn gavekortnummer på: https://giftcard-webshop.aws.awardit.com/cardbalance/bohus/
Spørsmål: Kan kunde få tilbake penger dersom hele gavekortet ikke blir benyttet?
Svar: Nei. Gavekortet kan ikke veksles inn i kontanter.
Spørsmål: Hva skjer dersom gavekortet blir mistet eller stjålet?
Svar: Gavekortet følger vedkommende som har både kortnummer og pinkode. Så man kan ikke nekte noen å gjøre opp med gavekort dersom de har begge deler. Dersom kunde mister eller blir frastjålet gavekort, er vi avhengig av kortnummer for å få annullert gavekortet og utstedt et nytt. Det er opp til kunden å kunne sannsynliggjøre at vedkommende er rettmessig eier av gavekortet i form av gavekortnummer, kjøpsdato/kvittering.