Denne avviksinstruksen gjelder i de tilfeller hvor det er blitt løst inn et gavekort og kunde enten benytter seg av angrerett, eller ønsker å kansellere et netthandelskjøp og man er nødt til å utstede et nytt gavekort til kunde.

Prosessbeskrivelse:


 1. Verifisering av gavekort i Retain24

  • Finn det aktuelle gavekortet i Retain24.

  • Kontroller innløst beløp og bekreft kundedetaljer.

  • Håndtering basert på gavekorttype:

    • Fysiske gavekort: Erstattes med et nytt gavekort som utstedes via e-post eller SMS.

    • Elektroniske gavekort (e-post/SMS): Returneres til samme mottaker.


2. Korrigering av ordre (ZNH)

  • Identifiser og avslå posisjonen der gavekortet er brukt.

  • Legg til ny artikkel:

    • Artikkel: "GAVEKORTR24"

    • Beløp: Samsvarende med det opprinnelig innløste beløpet

    • Posisjonskategori: ZTAD

    • Filial: 1900

    • Rute: 1010

  • Registrer supportnummer i feltet "Intern merknad" på salgsordren.




3. Utstedelse av nytt gavekort

  • Opprett/utsted et nytt gavekort via Retain24/Mvalve.

  • Bekreft at mottaker og beløp er korrekt.

  • Angi supportnummer i feltet "Referensnummer".

  • I personal message feltet skriv "Kansellering av ordre xxxxxxx. Tilbakebetaling av tidligere innbetalt gavekortbeløp xxx NOK." 

  • Gjennomfør en endelig kontroll av utsteder ("utfärdere").