Formål
Når kunden godtar et prisavslag ved en reklamasjon.
Forutsetninger
Serviceordre skal være opprettet.
Steg for steg
- Gå inn i oppfølgingstiltak via Serviceordren
- Opprett nytt dokument med referanse
- Velg Dokumenttype: Kreditnotaforespørsel
TIPS: Kreditnotaforespørsel kan også opprettes via hovedmenyen
(Service/Reklamasjon -> Oppfølgingsdokumenter -> Opprett) Da må
Serviceordre eller kundeordre settes inn i feltet "Dokumentmal"
- Trykk start
- Legg inn beløpet som skal krediteres i fanen Prisfastsetting i posisjonsdetaljene.
TIPS: Sjekk at eventuelle rabatter eller avrundingsbeløp fra opprinnelig ordre ikke blir med i
kreditnotaforespørselen, da dette vil påvirke kreditert beløp.
- Trykk Lagre og oppfølgingstiltak for å avslutte.
- Hvis beløpet skal være tilgjengelig for bruk f.eks. i kassen umiddelbart, gå hit: Fakturere ordre via oppfølgingstiltak




