Formål

Når kunden godtar et prisavslag ved en reklamasjon.

Forutsetninger

Serviceordre skal være opprettet.

Steg for steg

  • Gå inn i oppfølgingstiltak via Serviceordren

Opprette kreditnota -1.jpg

  • Opprett nytt dokument med referanse

Opprette kreditnota -2.jpg

  • Velg Dokumenttype: Kreditnotaforespørsel

Opprette kreditnota -3.jpg

TIPS: Kreditnotaforespørsel kan også opprettes via hovedmenyen
(Service/Reklamasjon -> Oppfølgingsdokumenter -> Opprett) Da må
Serviceordre eller kundeordre settes inn i feltet "Dokumentmal"
  • Trykk start
  • Legg inn beløpet som skal krediteres i fanen Prisfastsetting i posisjonsdetaljene.

Opprette kreditnota -4.jpg

TIPS: Sjekk at eventuelle rabatter eller avrundingsbeløp fra opprinnelig ordre ikke blir med i
kreditnotaforespørselen, da dette vil påvirke kreditert beløp.

Opprette kreditnota -5.jpg

  • Trykk Lagre og oppfølgingstiltak for å avslutte.